Zoeken

Doe de zelfcheck!




Lekker door razen en rennen. Kun jij dat ook zo goed?


De grootste kunst is dan juist even loslaten, de teugels laten vieren.

Wat nou als je zo nu en dan een moment voor jezelf kan nemen. Even bewust worden van waar je staat in je leven.


Wie ben je nou eigenlijk zonder alleen je naam of functie te noemen?

Ben je tevreden op je manier van leven?

Kun je waarderen wie of wat je bent en doet?


Er zijn genoeg manieren van even een stapje op de plaats te maken.

Laten we beginnen met een Bodyscan.


Puur om even vanuit je hoofd in je lichaam te komen en wellicht te voelen of er ergens iets speelt in je mentaal of fysieke vlakken:

  1. Ga comfortabel liggen op een rustige plek, op een matje of op bed. Leg eventueel een kussentje onder je hoofd en knieën. Voelt liggen onprettig, dan kun je de bodyscan ook zittend doen.

  2. Leg je armen langs je lichaam, strek je benen uit en laat je voeten iets naar buiten vallen.

  3. Doe je ogen dicht.

  4. Let op je ademhaling. Je hoeft niet dieper of anders adem te gaan halen, merk gewoon op hoe je ademt. Voel hoe bij elke inademing de lucht naar binnen stroomt, je borstkas vult en je buik laat opbollen. En hoe bij elke uitademing de lucht weer naar buiten gaat door je neus of mond.

  5. Wees je bewust van de manier waarop je ligt. Je hoeft geen enkele spier aan te spannen als je ligt, de aarde draagt je wel. Merk op of je toch ergens spanning voelt. Of pijn.

  6. Voel je waar je lichaam de mat raakt? Op welke plekken?

  7. Wat is je gemoedstoestand? Ben je vrolijk, verdrietig, chagrijnig, gestrest, ontspannen, moe? Signaleer het alleen maar, je hoeft er niets aan te veranderen.

  8. Daarna ga je stap voor stap je hele lichaam 'scannen'.

  9. Bekijk eerst eens wat je voelt in je linkertenen. Je hoeft ze niet te bewegen: ervaar alleen maar wat je voelt. Warmte, kou, wind die langs je huid strijkt, spanning, pijn, de stof van je sok? Misschien voel je niets, dat is ook prima.

  10. Vervolgens ga je verder met je kuit, knie, bovenbeen. Eerst links, dan rechts. Vervolgens komt de rest van je lijf aan bod, net zo lang tot je bij je kruintje bent.

  11. Voel nog even na wat de bodyscan voor effect gehad heeft.

  12. Als je er klaar voor bent, beweeg je eerst je tenen en vingers. Rol eventueel op je zij. Doe je ogen weer open en beëindig de bodyscan.

Kijk of je de rust en aandacht voor jezelf de rest van de dag mee kunt nemen en kan laten doorschemeren.


Integreer die rust, regelmaat en vooral die aandacht in en naar jezelf.

Fijne dag iedereen!

  • LinkedIn Social Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon

Turnhoutlaan 19

5628 RJ

Eindhoven

Tel: 06-51611729

mira_laurier@hotmail.com

BTW ID nr: NL002259468B38

KVK: 74500708

IBAN: NL94 ASNB 0778 2025 34 

©2020 Mira Laurier Praktijk voor Massage

  • LinkedIn Social Icon
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon